Brev:
Ferierejse
3. august 2004
Alder:
4 mdr.
Ferierejse
Vi har - ret spontant - købt en uges ferie til Sardinien. Vi rejser om to uger (midt i august), hvor genemsnitstemperaturen er 30 grader dernede. Til den tid vil vores datter være 4½ måned.
Jeg ammer stadigvæk fuldt ud, og det håber jeg selvfølgelig at kunne blive ved med 1-2 mdr. endnu.
Jeg vil gerne, at jeg kan amme til hun er 5½-6 mdr. om muligt. Det er lettere, og jeg vil gerne springe vælling og tynd grød over.
Kan jeg gå fra modermælk direkte til mos og i så fald hvor tidligt, hvis det skulle blive nødvendigt før end beregnet? Jeg har intet imod vælling, men synes bare det vil være lettere at springe det stadie over.
Hvordan skal jeg forholde mig med hende på ferien?
Skal jeg tage noget færdigblandet modermælkserstatning med til hende for en sikkerheds skyld? Eller skal det være ex. færdigblandet NAN 2 som er majsvælling?
Jeg har selv astmaeksem, så skal jeg vælge noget helt andet for at mindske risikoen for evt. allergi hos hende? (Jeg regner med at tage en kop med tud med til hende, da hun aldrig har fået sutteflaske).
Jeg er lidt nervøs for, om hun bliver så vild med MME eller vælling, at jeg ikke kan få hende til at tage brystet derefter. - HVIS det skulle blive nødvendigt at supplere med andet end modermælk.
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig, at hun skulle begynde med fast føde endnu, da det tilsyneladende ikke er nødvendigt. Men skulle jeg i stedet for erstatning tage et par glas mos med? Stadigvæk kun som nødration, hvis jeg pludselig producerer mindre mælk.
Jeg har jo nok ikke mulighed for at skolde/koge koppen. Vil det være et problem bare at vaske den?
Skal jeg give hende væske udover at amme hende? Og kan det i så fald være kildevand fra flaske?
Jeg er ikke engang sikker på, at hun vil have det.
Vi vil leje en paraplyklapvogn, hvor ryggen kan lægges ned. Er det godt nok for hendes ryg? (Det er ret voldsomt at slæbe barnevognen med).
Udover den, tager vi også bæresele med. Men det bliver nok ret varmt for både hende og os at bære hende på maven. I øvrigt er hun ved at være tung at bære på.
Kan jeg dyppe sådan en lille størrelse i hotellets pool og/eller i havvand? (Jeg vil nødig risikere en infektion hverken i mave eller ører). Hun har aldrig badet i andet end sit babybadekar.
Jeg har købt en solhat med bred skygge og et par solbriller til hende. Jeg skal også anskaffe noget solcreme til hende.
Der var ikke flere ledige barnesenge på hotellet, så jeg regner med, at hun kan ligge på tværs i ekstrasengen med et par puder ved siden, så hun ikke triller ned. Så må vi tage en dyne og et tæppe med hjemmefra. Jeg tror at både hun og jeg vil sove bedre, når hun ikke ligger i min seng, men nu må vi se.
Vi har lejet en bil i tre dage. Vi lejer selvfølgelig også en autostol. Jeg ved ikke hvilke krav de har til stole dér. Hvad kan gå og hvad kan ikke?
Det var vist de spørgsmål, jeg havde. Er der mere, jeg skal tage højde for?
Hilsen Mette